- Eleştirel düşünebilen ve sorun çözebilen, kişisel ve mesleki alanda kendini sürekli yenileyen, doğaya duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, bilgi ve yeteneklerini insanlık ve ülke yararına kullanan yaratıcı bireyler yetiştirme
- Yenilikçi üniversite olma yolunda bilime ve sanata evrensel düzeyde katkı sağlayan, etik değerleri gözeten, nitelikli disiplinlerarası araştırmalar gerçekleştirme
- Cumhuriyetin ilk Üniversitesi olmasının sosyal sorumluluk bilinci ile ülke sorunlarına duyarlı, kamu yararını gözeten, yaşadığı ülkenin ve kentin kalkınmasına ve gelişmesine bir fikir mutfağı çalışanı olarak katkı sağlayan hizmetler sunma
- Evrensel değerler, bilimsel ilkeler ve uluslararası standartlar çerçevesinde elde edilen bilgi ve teknolojiyi uygulamaya dönüştürerek nitelikli araştırma, eğitim ve hizmet alanındaki üretimini toplum yararına sunmayı görev edinme
- Disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirerek, ülkemizin rekabet gücünü artıracak uygulamalı araştırmalar ile yeni bir ürün-süreç-yöntem-model geliştirme amacına yönelik yenilikçi çözümler üretebilen bireyler yetiştirme
- Dijital ve analog oyunların tarihsel gelişimini, türlerini ve kültürel etkilerini açıklar.
- Oyun tasarımı ilkeleri, mekanikleri, dinamikleri ve estetik bileşenleri analiz eder.
- Oyun motorlarının, fizik motorlarının ve grafik motorlarının temel yapısını açıklar.
- Programlama dilleri, algoritmalar ve veri yapıları ile ilgili temel bilgisayar bilimleri kavramlarını açıklar ve örneklerle uygular.
- Yapay zekâ, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve blok zincir teknolojilerinin oyun geliştirme süreçlerindeki uygulama alanlarını açıklar ve senaryo üzerinden analiz eder.
- Oyunlar için 2B/3B modelleme, animasyon ve ses tasarımı oluşturur.
- Gerçek zamanlı oyun platformlarında işlevsel uygulamalar geliştirir.
- Ciddi, mobil ve bulut tabanlı oyunlarda kullanıcı deneyimini gözeten tasarımlar yapar.
- Oyun üretim sürecine uygun proje yönetimi ve yazılım geliştirme süreçlerini uygular.
- Yaygın olarak kullanılan oyun geliştirme araçları ile işlevsel prototipler geliştirir ve temel teknik düzenlemeleri uygular.
- Oyunların senaryo, seviye tasarımı ve etkileşim unsurları yoluyla fikir, mesaj veya duyguyu nasıl ilettiğini analiz eder ve uygular.
- Oyun deneyimini test etme, ölçme ve iyileştirme tekniklerini uygular.
- Oyun geliştirme süreçlerinde etik kurallara, sosyal sorumluluk ilkelerine ve telif haklarına uygun çözümler geliştirir ve uygular.
- Takım çalışması, liderlik, yaratıcı problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini oyun geliştirme süreçlerinde gösterir.
- Pazarlama ve yayın süreçlerine ilişkin temel bilgileri açıklar ve dijital oyunların tanıtımını hedef kitleye uygun biçimde gerçekleştirir.
Program YeterlilikleriCansu Çiğdem EKİN2025-06-16T15:53:20+03:00