1. Eleştirel düşünebilen ve sorun çözebilen, kişisel ve mesleki alanda kendini sürekli yenileyen, doğaya duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, bilgi ve yeteneklerini insanlık ve ülke yararına kullanan yaratıcı bireyler yetiştirme
  2. Yenilikçi üniversite olma yolunda bilime ve sanata evrensel düzeyde katkı sağlayan, etik değerleri gözeten, nitelikli disiplinlerarası araştırmalar gerçekleştirme
  3. Cumhuriyetin ilk Üniversitesi olmasının sosyal sorumluluk bilinci ile ülke sorunlarına duyarlı, kamu yararını gözeten, yaşadığı ülkenin ve kentin kalkınmasına ve gelişmesine bir fikir mutfağı çalışanı olarak katkı sağlayan hizmetler sunma
  4. Evrensel değerler, bilimsel ilkeler ve uluslararası standartlar çerçevesinde elde edilen bilgi ve teknolojiyi uygulamaya dönüştürerek nitelikli araştırma, eğitim ve hizmet alanındaki üretimini toplum yararına sunmayı görev edinme
  5. Disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirerek, ülkemizin rekabet gücünü artıracak uygulamalı araştırmalar ile yeni bir ürün-süreç-yöntem-model geliştirme amacına yönelik yenilikçi çözümler üretebilen bireyler yetiştirme
  6. Dijital ve analog oyunların tarihsel gelişimini, türlerini ve kültürel etkilerini açıklar.
  7. Oyun tasarımı ilkeleri, mekanikleri, dinamikleri ve estetik bileşenleri analiz eder.
  8. Oyun motorlarının, fizik motorlarının ve grafik motorlarının temel yapısını açıklar.
  9. Programlama dilleri, algoritmalar ve veri yapıları ile ilgili temel bilgisayar bilimleri kavramlarını açıklar ve örneklerle uygular.
  10. Yapay zekâ, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve blok zincir teknolojilerinin oyun geliştirme süreçlerindeki uygulama alanlarını açıklar ve senaryo üzerinden analiz eder.
  11. Oyunlar için 2B/3B modelleme, animasyon ve ses tasarımı oluşturur.
  12. Gerçek zamanlı oyun platformlarında işlevsel uygulamalar geliştirir.
  13. Ciddi, mobil ve bulut tabanlı oyunlarda kullanıcı deneyimini gözeten tasarımlar yapar.
  14. Oyun üretim sürecine uygun proje yönetimi ve yazılım geliştirme süreçlerini uygular.
  15. Yaygın olarak kullanılan oyun geliştirme araçları ile işlevsel prototipler geliştirir ve temel teknik düzenlemeleri uygular.
  16. Oyunların senaryo, seviye tasarımı ve etkileşim unsurları yoluyla fikir, mesaj veya duyguyu nasıl ilettiğini analiz eder ve uygular.
  17. Oyun deneyimini test etme, ölçme ve iyileştirme tekniklerini uygular.
  18. Oyun geliştirme süreçlerinde etik kurallara, sosyal sorumluluk ilkelerine ve telif haklarına uygun çözümler geliştirir ve uygular.
  19. Takım çalışması, liderlik, yaratıcı problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini oyun geliştirme süreçlerinde gösterir.
  20. Pazarlama ve yayın süreçlerine ilişkin temel bilgileri açıklar ve dijital oyunların tanıtımını hedef kitleye uygun biçimde gerçekleştirir.